25 september Le Mont St Michel

27 september 2022 - Le Mont-Saint-Michel, Frankrijk

Na parkeren op de camping stop hebben we de fiets van de camper gehaald om naar Le Mont St Michel te fietsen. Daar waren we tenslotte ook voor gekomen. Wat we nog niet echt wisten is dat de wind ontzettend sterk was en die hadden we ook vol tegen. Gelukkig zit er een motortje op onze fietsen anders was het een erg zware tocht geweest. Via een camping resort kwamen we na 20 tot 30 minuten in de buurt van dat mooie eiland. Er liepen heel veel mensen op het voetpad. Wat overigens erg lang was. De brug had ook een wegdek waar een auto over zou kunnen, dus wij fietsen over die weg, anders zouden we de voetgangers omver fietsten. Tot onze schrik zagen we na een tijdje dat vanaf het eiland een bus aan kwam rijden....! We fietsten dus op de busbaan...:-/. Maar geen probleem gewoon doen alsof we van niets weten en lekker doorfietsen. Daar aangekomen onze fietsen buiten de stadsmuren geparkeerd en het stadje ingelopen. Jeetje, wat was het daar druk! Alsof het hartje hoogseizoen is en dat op 26 september. Maar goed, hoe hoger we kwamen, hoe rustiger het werd. Niet iedereen had zin in die steile trappen blijkbaar.

We hebben genoten van de huisjes en overige bebouwing en niet te vergeten het uitzicht

Na een lekkere crêpe te hebben gegeten en een paar biertjes weer teruggefietst naar de camper.  Plannen maken voor de volgende dag en op tijd naar bed ...

1. Rob:
    28 september 2022
    WoW het is druk zo te zien. Mooi eiland met veel geschiedenis. Jullie zijn wel durfals zeg om op de bus baan te fietsen. Beetje Nederlands niet. Haden jullie hoogwater toen jullie naar het eiland gingen. Dan geeft het echt dat eiland gevoel.
  2. Louis en Karin:
    28 september 2022
    Ach, gewoon ons ding doen Rob...:-). Het was eb, dus hadden kunnen lopen over de zandplaat maar ja, onze loopschoenen hadden we nog in de camper...:-).
  3. Harrie:
    28 september 2022
    Ja, toen wij er waren was het ook giga druk... wel een hele leuke foto van een koe. Die hadden wij ook :-)
  4. Louis en Karin:
    28 september 2022
    Leuk om te horen dat jullie er waren Harrie. De foto van die koe hadden we gemaakt met jouw verzamelhobby in het achterhoofd...:-). We hebben uiteraard ook foto's genomen van de andere koeien maar deze vonden we toch het meest speciaal!
  5. Harrie:
    Ja gaaf! Dankjewel...