22,23,24 september Vinça Frankrijk

25 september 2023 - Vinça, Frankrijk

Vrijdag zijn we op de gemeente camping aangekomen in Vinça, niet heel ver van de kust maar te ver om er naartoe te fietsen. Is ook niet nodig. Dit is een van de prachtigste campings die we op onze Europa camper reizen hebben gezien. Terras camping van ongeveer 100 plaatsen. Aan de voet van de Pyreneeën. We kijken in het zuiden uit  op twee hoge bergen van 2600 en 2700 meter. Prachtig hoe die bergtoppen zich tot in de wolken verheffen. In het Noorden ligt een prachtig meer wat gevoed wordt door een bergstroompje uit de Pyreneeën. Nu is het heel erg rustig dus we mochten zelf een plek uitzoeken op de camping. We kwamen uit op plek 99. Naar ons oordeel de mooiste stek van de. Camping. Prachtig uitzicht over het meer. Trapje naar beneden en je bent op het gras strand aan het meer.De 1e dag (zaterdag) hebben we lekker uitgeslapen en genoten van de plek en het uitzicht. Smiddags zijn we gaan wandelen. Tocht van 2 uur de bergen in en naar de nabij gelegen stuwdam. Prachtige omgeving. Wel aardig warm 26 graden maar goed te doen. Bij het stuwmeer aangekomen zagen we wel dat het water erg laag stond maar er was net genoeg om de generator aan de gang te houden. Er werd dus nog volop stroom opgewekt. Waarschijnlijk zal het meer richting voorjaar een stuk voller zijn. Misschien leuk om dan eens terug te komen....,zal wel niet gebeuren, we hebben plannen voor Noorwegen in 2024..:-).

Zondagmiddag hebben we eerst gelunched in het dorp bij Le petite Auberge de Marie, een piepklein restaurantje in een doodgewone straat. En als je de buitenkant ziet zou je er zo langs lopen, je moet echt weten dat je hier heel lekker kunt eten. Dat wisten we eerst niet maar nu wel! Daarna hebben we lekker gerelaxed aan het meer op ons gras strand, bijna helemaal alleen. Er was nog een Frans stel dat net als wij ook in  het meer zijn gaan zwemmen. Het water was fris maar zeker niet koud. 8k had dat eigelijk niet verwacht. Meestal zijn bergmeren behoorlijk koud zeker in de wat hoger gelegen gebieden zoals deze. Maar de toestroom vanuit het riviertje was bescheiden dus de hele zomer heeft het water zich kunnen warmen aan de zon. Dus prima zwemwater. Ik heb ook nog een duik genomen vanaf het talud. Het water was daar ruim 2 meter diep dus kon zonder gevaar.

Savonds nog even de HF antenne opgebouwd en met de transceiver op 20 meter enkele leuke verbindingen gemaakt met Italianen, Fransen, Duitsers en uiteraard Nederlanders. Marcel (PE1LUP) is ook gelukt hoewel zijn signaal erg zwak was. Dat is ook niet vreemd met een antenne op zolder. Antennes werken het beste buiten en zo hoog mogelijk.

Maandag 25 september vertrekken we weer noordwaarts. Karin heeft een camping gevonden aan een riviertje en zwembad in de Ardèche. Het wordt daar 28 graden, dus prima vooruitzicht!

1. Harrie:
    26 september 2023
    Ziet er fantastisch uit! En plannen voor Noorwegen volgend jaar... dat is een fantastisch land om met de camper te reizen, vooral omdat je bijna overal mag gaan staan.
  2. Louis en Karin:
    3 oktober 2023
    Was een fijne vakantie en heerlijke rit Harrie.
    Tot binnenkort!