25 september Eerste reisdag naar het zuiden

25 september 2022 - Arromanches-les-Bains, Frankrijk

Vanmorgen om 7u opgestaan. Plan was om rond 8u te vertrekken...Uiteindelijk is dat 9u geworden. Via Antwerpen en Gent, Kortrijk, Lille naar Arromanches in Normandië. 604 km gereden in ruim 8u inclusief pauzes en lunch.

Arromaches les biens;

We hebben onze camper op een camperplaats gestald. Er staan totaal 24 campers op een totaal van 40 plaatsen, best nog wel druk voor de tijd van het jaar! De kosten zijn 10,- per dag(24u).

Er is geen stroom maar dat hebben we niet echt nodig, we zijn zelfvoorzienend en hebben alles bij de hand, wc, douche, stroom, verwarming enz, enz.

Mooie omgeving hier. Een erg breed strand waar de sporen van wwII nog steeds goed te zien zijn. Het strand ligt vol met overblijfselen van bunkers en in het dorp staat een tank. In de tuin van dorpsbewoners zag ik zelfs nog afweergeschut staan uit de oorlogsjaren.

Lekker gewandeld naar het dorp en terug. De klim was wel erg steil maar voor ons geen probleem.

Morgen reizen we door naar camping La Bidonniere bij de plaats  Mont Saint Michel , 124km verderop naar het zuiden. Misschien gaan we tussendoor nog even naar Omaha Beach. Daar is destijds ook hevig gevochten voor onze vrijheid.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gertje:
    25 september 2022
    Bekende plekken, zeer de moeite waard.
  2. Rob:
    28 september 2022
    Mooie plek om te staan boven het dorp. En inderdaad je kan nu de camper testen op het offgrid leven.