10 oktober reis van Gerona naar Nervia (Italië)

10 oktober 2022 - Ventimiglia, Italië

Vanmorgen vroeg (8u) vertrokken. Eerst nog naar het tankstation om de tank vol te gooien en 40 liter extra in jerrycans om toch zeker de grens met Italië te kunnen halen. Ook hier viel de prijs mee: € 1,64 per liter.  In Frankrijk is brandstof immers schaars en misschien vallen de gevolgen van de stakingen mee maar we vallen liever niet stil. Via de nos en vrt hebben we begrepen dat er al vele automobilisten zijn gestrand door brandstof tekort. Zal ons niet gebeuren...:-)

De tocht is vandaag een lange, ruim 600 Km. We rijden voornamelijk snelweg, dat schiet het beste op. De tocht voerde ons langs vele bekende plekken aan de Franse Rivièra. We hebben de volgende plaatsen langs zien komen; Perpignan, Montpellier, Marseille,Toulon, St Tropez, Cannes, Antibes, Nice, Monte Carlo,en uiteindelijk net over de grens bij Nervia op de camperplaats aangekomen rond 16.30u.

Onderweg hebben we gezien dat vele tankstations waren gesloten. Andere die nog open waren hadden lange rijen wachtende auto's en die stonden op de snelweg al stil. Best gevaarlijk wel. Voor ons ook lastig want stoppen voor koffie en een broodje lukte daardoor ook niet makkelijk.

Maar goed dat we extra brandstof mee hadden genomen. Nu hoefden we ons geen zorgen te maken dat we de tank leeg zouden rijden of in die lange en soms gevaarlijke rijen moesten gaan staan. Uiteindelijk hebben we de jerrycans niet nodig gehad. Door relatief zuinig te rijden en niet ver boven de 100 Km/h uit te komen rijdt de camper 1:10. De tank is ongeveer 60 tot 70 liter(wist de eigenaar ook niet precies). We hebben nog ongeveer 10 liter over in de tank, dus knap gedaan vinden we zelf... Morgen door naar een mooie camping aan het Le D'Orta meer in de buurt van Como aan de zuidkant van de Alpen.

Vandaag geen foto's. We hebben verder niets ondernomen en de avond besteedt aan dit Blog en een lekker boek lezen.

Tot zover.

Groeten, en tot snel!

Karin&Louis

1. René en Marjan:
    10 oktober 2022
    Zo jullie hebben een pittige dag achter de rug, maar wel mooi een lange neus naar die Fransen.
  2. Rob:
    11 oktober 2022
    Ik zie bij verschillende reislogger dat er gewoon brandstof verkrijgbaar is maar iets lastiger en iets duurder. Wel is het sterk afhankelijk van de tijd op de dag. Ik denk dat nos en VRT berichten uit angst en sensatie. Het is een groot land en niet overal zijn de problemen gelijk. Vergeet niet ook te genieten.