16,17,18,19 September 2023

17 september 2023 - L'Hospitalet de l'Infant, Spanje

We zijn uiteindelijk beland in Spanje. Ook in Zuid Frankrijk werd slecht weer voorspeld dus gaan we de andere kant op. Via de Campy app zijn we uitgekomen bij een Vlaams echtpaar dat al 20 jaar in Spanje woont. Denise en Manuel. Ze wonen in een een villa in een piepklein dorpje vlak bij Miami Platje. Dat ligt ten noorden van Salau, een bekende badplaats. Verder land inwaarts ligt Zaragossa. De villa van de buren kwam te koop en hebben ze gekocht als belegging en ook om te verhuren. Het is een zeer ruime villa geschikt voor 12 personen met alles erop en eraan. Een zwembad in de achtertuin, grote bar en barbeque dus alle luxe voorhanden. Als de villa niet wordt verhuurd dan mogen er campers staan. Er kunnen 5 campers in de voortuin. Achter zou ook nog kunnen maar die is moeilijker bereikbaar.

Toen we vanaf Andorra belden of er nog plaats was kreeg ik te horen dat de nacht ervoor een stortregen was geweest en hevig onweer. Daarom was er geen stroom. Dit was voor ons geen probleem. Ik ben elektro technieker dus kan wel even helpen om het te repareren. De kosten zijn 20,- per nacht maar voor een elektrieker is het in deze omstandigheden gratis werd gezegd ...Leuk!

Dus wij ernaartoe. Na 4 uurtjes door de bergen rijden zijn we aangekomen. Het zonnetje scheen, aangename temperatuur en de stroom was (provesorisch) opgelost. De eigenaresse kwam gelijk een praatje maken dus de sfeer was al prima. De taal helpt ook natuurlijk. Ons Spaans is gebrekkig maar met mensen uit Brugge gaat dat een stuk vlotter!

Savonds zijn we nog even naar het dorp gefietst. Typisch Spaanse fietsroutes, ze beginnen spontaan en houden net zo abrupt weer op.

We vallen wel met onze neus in de boter. Dit weekend zijn de middeleeuw feesten, dus markt en evenementen die als thema de middeleeuwen hebben. We hebben dan ook verschillende ridders en aanverwante personen zien rondlopen. Uiteraard ook nog even de Middelandse zee beroerd, zie foto.

Vandaag lekker rondgehangen in het dorp.

Morgen een dagje in het zwembad bij de villa.. 19 September was het plan om naar Salou te fietsen maar de regen en onweersbuien hebben ons doen besluiten toch nog maar een dag bij de villa te blijven, ook geen straf..:-).

Morgen woensdag gaan we meer het binnenland in. Daar is het weer wat stabieler de komende dagen en vooral zonnig.

1. Harrie:
    20 september 2023
    Klinkt goed allemaal. Hopelijk blijft het lekker weer... geniet samen.
    Hier blijft het droog, na een aantal flink natte dagen vorige week.
  2. Louis en Karin:
    25 september 2023
    Het is hier prima Harrie. Maar idd in NL is het ook een mooie nazomer!
  3. Rob:
    20 september 2023
    Leuk ook met de Campy app oppas ;-) wat heerlijk om dit te lezen. Het echte leven. Je maakt het mee . Geniet er van doen wij dat van jullie verhalen.
  4. Louis en Karin:
    25 september 2023
    We blijven schrijven Rob! Maar helaas is het aftellen, vrijdag zijn we alweer thuis.
    Tot die tijd nog even genieten in de Ardèche.