30 september. San Sebastian

30 september 2022 - San Sebastián, Spanje

Vanmorgen lekker ontbeten op de Camping Oliden. Nog snel even gedouched en de camper voorzien van drinkwater. Nu op naar de camperplaats in San Sebastian.

We kwamen er rond 13u aan. Het zonnetje schijnt heerlijk en hoewel de plaats aardig vol staat zijn er nog genoeg plekken vrij. Het is allemaal wat krapper dan we gewend zijn maar dat wisten we. De camper geparkeerd en per abuis te veel betaald (4 dagen). Tja, ons Spaans is niet geweldig, dan kan dat gebeuren.

Daarna de fietsen van de camper gehaald en op naar het centrum. Prachtige stad met mooie historische gebouwen, bruggen en monumenten. En dat alles met een heerlijk zonnetje en 20 graden. Dit voelt echt goed. We hebben ons prima vermaakt met wandelen door het centrum en over de boulevard.

De foto's spreken voor zich.

Avond;

Spanjaarden eten laat, de meeste keukens gaan pas om 20u open..Dat is voor onze Nederlandse magen toch wat laat, dus hebben we een plaatselijke bar/restaurant (Bar Garagar) opgezocht waar ze de bekende pintxos serveren. Lekkere hapjes bereid volgens Baskische traditie. Aanrader! Heerlijk met een rode wijn uit de streek.

Daarna naar huis (camper) gefietst.

Morgen weer terug naar San Sebastian.

De temperatuur gaat morgen richting de 24 graden. We gaan kijken of we op de berg kunnen komen waar het beeld van Sebas op staat. Moet vast een mooi uitzicht geven over de stad, de baai en de oceaan..:-).

We zijn benieuwd!

Morgen meer...