1 oktober San Sebastian de berg

1 oktober 2022 - San Sebastián, Spanje

Vandaag alweer uitgeslapen en rustig aan gedaan. we gaan zoals gepland vandaag kijken of we bij het beeld op de berg in San Sebastian kunnen komen.

Na de lunch zijn we op de fiets vertrokken richting centrum. Het weer was heerlijk warm en het zonnetje scheen vrolijk.  Binnen 20 minuten waren we er en fietsten tot aan de voet van de berg. De drukte viel mee. Er waren zeker wat mensen op de been maar zeker niet "druk" Er was een vrije ingang die zowel te voet als met de fiets begaanbaar was. We kozen ervoor de fiets te parkeren en lopend naar boven te gaan. Na ongeveer een half uur lopen/klimmen werden het trappen, dus fietsen had daar sowieso niet gekund.  Uiteindelijk na vele trappetjes en weggetjes kwamen we boven. Het beeld werd voor ons steeds groter. Tjonge wat een joekel! Als je beneden staat lijkt het een beeldje wat thuis bij je op de kast kan staan maar als je er net onder staat is het een immens groot beeld. We konden het beeld van dichtbij bekijken, hoewel je er fysiek niet bij kunt en aanraken. Maar ons voornemen was dus gelukt!

Na genoten te hebben van het magnifieke uitzicht en maken van enkele foto"s gingen we weer naar beneden. We hadden gezien dat er ergens halverwege een terrasje was, dat moesten we natuurlijk even testen. Maar het was nog niet zo makkelijk om er te komen. Door via een omweg aan de andere kant van de berg te komen konden we via een donkere rots ingang en dito trap het terras bereiken. Hier zomerse temperaturen en volop drank en ijs te verkrijgen. We hebben dan ook een lekker groot glas bier 🍻 besteld en dat heel langzaam opgedronken. Genieten van het uitzicht, de mensen het bier en elkaar.

Het was genieten.

Eenmaal beneden gekomen besloten we maar eens richting de brug te fietsen en een IJsje te gaan eten . Het was immers al rond 17u. Te vroeg om te eten, dus richting boulevard gefietst. Het viel ons gelijk al op dat de drukte ontzettend was toegenomen, je kon op een gegeven moment ook niet meer verder, er waren gewoon teveel voetgangers. Fietsen daarom maar gestald en een terrasje gezocht. Lekker genieten van een wijntje en kijken wat die Spanjaarden allemaal doen op zaterdagavond..:-).

Uiteindelijk zijn we tegen 20u een eet tentje op gaan zoeken en wat stevigers besteld dan de kleine hapjes waar die Basken zo dol op zijn. De keuken gaat hier immers pas rond 20u open.

Toen we een uurtje later weer de winkelstraten ingingen was het zo mogelijk nog drukker dan daarvoor. Het leek wel of iedereen nu pas uit z'n huis was gekomen. Overal waren mensen, en zover we konden beoordelen weinig toeristen maar vooral lokale mensen die flaneerde op de boulevard en in winkelstraten. Bijzonder maar ook wel gezellig.

Het was weer een mooie dag waar we weer veel gezien hebben van deze mooie en vooral ook schone stad.

Morgen trekken we verder naar het zuidwesten. Stukje onder Zaragoza. Temperaturen zijn daar tussen de 25 en 30 graden komende week. We gaan het zien!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Harrie:
    2 oktober 2022
    Zo, gaaf daar! En jullie genieten ervan, das duidelijk. Groetjes x